lauantai 9. tammikuuta 2016

Syyskuu 2014: työtön ja asunnoton

Blogi on ollut aavistus kuollut. Taas.

** Selaa kauhuissaan kameran kuvia ja miettii kuumeisesti, mistä lähteä liikkeelle**

Mutta palataan vaikka elokuuhun, kun koulu loppui ja olin yllättäen työtön ja asunnoton. Tai ainakin melkein.

Vuokra-asuntomarkkinat täällä opiskelijoiden täyttämässä Edinburghissa on aivan kreisit, eikä pieneen mieleenikään ollut tullut sitä faktaa, että elokuussa tapahtuisi kaksi asiaa: koulu loppuisi ja koulun asuntolasta potkittaisiin menemään. Halusin jäädä tänne, mutta edessä oli muutama ongelma: mulla ei ollut vakituista työtä, tarvitsin uuden kämpän, vuokranantajat halusivat paikallisen takaajan vuokralle, koska mulla ei ollut vakituista työtä... ja mulla ei ollut paikallista takaajaa, tietenkään.



No joo, me lähdettiin sen hetkisen kämppiksen, neiti M:n, kanssa kuitenkin toiveikkaana kiertämään asuntonäyttöjä. (Istuttiin siis molemmat koneen äärellä Gumtreessä (paikallinen tori.fi) ja päivitettiin feediä ja heti kun jotain ilmaantui buukattiin näyttö. Niin se täällä menee.) Me oltiin alkuun ihan että joo joo, mennään rehellisyydellä. Me ollaan molemmat just valmistuttu, halutaan jäädä tänne ja etitään työtä.

No, siitä ei tullu hevon *****.

Mut hiljalleen me alettiin päästä kärryille. Ja lopulta me oltiin molemmat freelancereita; mä olin töissä Fringessä (niin kuin olinkin... 3 tuntia illassa, mut sitä ei kerrottu... palataan siihen joskus myöhemmin) ja neiti M oli töissä sen veljen amerikkalaisessa firmassa (ainakin paperilla). Meil oli molemmilla suosituskirjeet sieltä asuntolasta ja character referencet yliopiston opettajilta, ja itseasiassa pankkiotteetkin sitä varten että voitiin todistaa, että meillä oli rahaa maksaa vuokra. Sit alko tulosta syntyä.

Me muutettiin tänne. Ja ollaan täällä maaliskuuhun asti. Sitten varmaan sama rumba taas alusta. ;)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti