maanantai 13. lokakuuta 2014

Tervetuloa korpihotelliin

Jooh.. täällä ollaan, korvessa, kivassa pienessä kopissa.

Kuka olisi uskonut, että 90-luku on vain 15 min taksimatkan päässä. Kutsukaa mua hemmotelluksi, mutta mä oon asunu toimivammassa 50-luvun remontoimattomassa yksiössä kuin tässä ruotsinlaivaa muistuttavassa "hotellissa".

Meijän käytävän seinät on oranssit!?! Mun huoneeni on pieni ja keltainen. Mut kaikki nää on ihan siedettäviä asioita.


Mut tää on aivan älytön paikka.



Ensinnäkin, lämmitys on päällä vain päivisin. Kyllä, JUURI SILLOIN KUN MINÄ EN OLE TÄÄLLÄ. Ja arvatkaa kuka sattuu asumaan siinä yhden hengen kopissa, jossa on kolme (ilmeisesti varsin heikosti eristettyä) ulkoseinää..? Kyllä, minä. Ja kyllä, se on mahdollista. Tervetuloa Britanniaan.

Haluatteko nähdä kuvan vessan lavuaaristani?




Kyllä, siinä on kaksi hanaa. Naamaa pestessä voit vasemmalla kädellä lapata kuumaa vettä vasemmalle poskelle, ja oikealla sitten jääkylmää oikealle poskelle. Kätevää.

Vessanpönttö on kuin moottoriveneen perämoottori, niin äänen kuin toimintansakin puolesta. Hetken saa veivata ennen kuin mitään tapahtuu.

Lattiat pitää niin kovaa ääntä, että tää on niin kuin eläisi valtavassa kerrossängyssä.

Jotain positiivista? Ihan kiva näköala. Sitä voi sitten iltasin tuijotella kolme kerrosta vaatetta päällä.


Ja kyllä, epäsuomalaisena kävin sanomassa, että anteeksi, mutta mun vessanpönttöni ei toimi ja vesi jäätyy öisin lasiin... ei, mitään ei tapahtunut.

Ja vielä kun jälleen kerran tottui elämään ihmisten kanssa, tää yksin oleminen on tosi outoa. Ei oo ketään, kenen kanssa katella NCIS:siä (niitä tulee joka ilta ainakin kolme kappaletta kanavalta nro. 31..!)

Toivottavasti teillä oli parempi maanantai.

Ainiin.. ihan asiasta kolmanteen. oltiin todellakin perjantaina kanadalaisen neiti A:n luona istumassa iltaa (kerroinko mä jo, että sillä on poikaystävä joka pelaa jääkiekkoa JA harrastaa hirvenmetsästystä... ei mee enää kanadalaisemmaksi). Illassa oli kaksi mainitsemisen arvoista asiaa:

Ensinnäkin,  me pelattiin eräänlaista Scrabblea, jossa muodostetaan sanoja. Englanniksi. Pituudella ei oo väliä, mutta kaikki omat kirjaimet pitää saada käytettyä. Ja mä jopa voitin yhden kierroksen. Minä! Niitten amerikanmaalaisten kanssa! Niimpä! Ja sanatkin oli yhtä laadukkaita. Taisi olla ainakin dick, ja sith ja crap. Ja kaikki kaksikirjaimiset me, if, at, on, ox ja ex (sain mun X:t käytettyä!)... mutta voitin.

Toisekseen, mut pistettiin syömään raakaa selleriä ja maapähkinävoita. Joo, nevö hööd ja joo, ei. Ei maistamisen arvoista.

Ensi kerralla mä voisinkin vähän esitellä näitä paikallisia maistamisen arvoisia herkkuja... ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti