maanantai 27. lokakuuta 2014

Projekti

Lokakuun viimeisiä viedään.

Päivät on menneet aikalailla oman projektin parissa, joko studiolla tai kirjastossa. Toi meidän koulun pääkirjasto vaan tuntuu olevan niin suosittu mesta, ettei sieltä tiettyihin aikoihin päivästä oikein löydä tilaa. Ihan sairasta.

Mulla oli alkuun vähän haastetta päättää, mitä mä oikein teen projektinani, kun vaihtoehtona oli ihan mitä vaan. Alkuun aattelin, että haluisin yhdistää siihen ainakin kirjontaa jollain uudella erikoisella tavalla mut sen lisäksi kaikki oli ihan auki. Yksi meidän laitoksen opettajista, David; meijän oma Tim Gunn, ehdotti, että sitä voi tehdä vaikka jotain abstraktiakin. Ja sitten olin kaksi päivää, että en mä nyt voi mitään abstraktia tehdä, kun enhän mä ymmärrä sitä alunalkujaankaan.

Mutta sitten mä päädyin googlailemaan erilaisia (enemmän ja vähemmän) abstrakteja epämääräisiä aiheita ja tunteita, jos joku vaikka inspaisi. Ja mä en todellakaan päätynyt tekemään mitään abstraktia, mutta mä löysin kaikkea mielenkiintoista mielipidettä ihmisten ja teknologian suhteesta ja etenkin mitä siitä seuraa jos ja kun teknologia tulee osaksi pukeutumista ja lopulta se on osa ihmiskehoa, ainakin ehkä jossain kaukaisessa tulevaisuudessa. 

Niin joo. Mä nyt sitten päädyin tekemään jotain todella futuristista, eli tekemään kokonaan uuden sovituksen Shakespearen Romeosta ja Juliasta sijoitettuna kaukaiseen tulevaisuuteen.

 Jos jotakuta kiinnostaa, niin Pinterest boardi löytyy tämän linkin takaa.

Niinkun mun luokkakaveri neiti A sanoi; "We're all becoming those weird art students that nobody gets..."

Oon siis käytännössä pari viikkoa seikkaillut tulevaisuudessa ja lukenut kaikenlaista hullua, mitä ihmiset ennustaa. En kyllästytä niillä teitä, mut voin sanoo, et mitä enemmän niitä oon lukenut, sitä pelottavammalta kaikki alkaa vaikuttaa.


Tässä tätä työpisteen nykyistä tilaa...


Vielä ei valitettavasti oo kovin kuvamateriaalia, sillä vasta viimeviikolla pääsin oikeasti todenteolla hommiin.... yllättävän kauan kestää keksiä ikioma tarpeeksi outo versio Romeosta ja Juliasta ja kirjoittaa se jotenkin ymmärrettävästi englanninkielellä... Parin päivän päästä pitääkin sitten jo olla jotain, mitä esitellä, joten ihan simona hommaa edessä. Huhhuh.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti